Dacă doriți să susțineți acest podcast: https://paypal.me/florinfin
În episodul de azi am să vă vorbesc despre prima etapă a vacanței mele de vară în România, la Marea Neagră.
Audio
Transcriere
Salutare dragi ascultători și bun găsit la un nou episod al Podcastului de limba română. Revin cu un nou episod după o lungă pauză de vară, în care am încercat să mă relaxez, pentru a reveni apoi cu toate forțele, să creez din nou Episoade pentru acest podcast.
În episodul anterior am anticipat puțin și vă spuneam că voi călători două săptămâni în România. Și așa a fost. Am petrecut două săptămâni de neuitat cu copiii mei în România. A fost o vacanță splendidă, o vacanță și pentru copiii mei, pe care probabil nu o vor uita foarte repede.
Mai mult ↴A fost pentru prima dată când am călătorit cu copiii mei în mai multe zone din țară, nu doar în zona în care m-am născut, în nord-vestul României. Planificasem de la început să petrecem câteva zile la mare, apoi alte câteva zile la munte, și restul zilelor în orașul meu natal, în Satu Mare, împreună cu familia, cu rudele mele din România.
Haideți să începem, să vă povestesc aventura noastră în România. Am luat un zbor direct Helsinki-București. De obicei noi zburăm la Budapesta, în Ungaria, pentru că este mult mai aproape de nord-vestul României. Însă acum, pentru că doream să ajungem și la mare, am luat un zbor până la București. De unde apoi cu trenul în circa două ore jumate, trei ore dacă considerăm și călătoria de la aeroport până în Gara de Nord, deci în circa 3 ore am ajuns la mare. Am ajuns în Constanța mai întâi și de acolo am luat un taxi până la hotelul nostru din Mamaia.
Hotelul nostru era la limita dintre Constanța și Mamaia, chiar pe plajă. Am optat pentru această opțiune, pentru că am înțeles că partea de sud a stațiunii Mamaia este mai plăcută pentru familiile cu copii, în timp ce partea de nord a stațiunii este puțin mai aglomerată. Este prea multă lume ca să ai puțină liniște, și să reușești să petreci o vacanță, știu eu, mai liniștită cu copiii.
Am stat trei nopți în Mamaia și a fost foarte, foarte plăcut. La hotel aveam și o piscină unde coboram de câteva ori pe zi. Marea era lângă noi la o sută de metri, înotam în mare, stăteam la plajă. Iar seara ieșeam în stațiune, pentru a vedea locurile, pentru a vizita puțin zona, și pentru a lua masa de cină.
Din Mamaia a fost foarte ușor să facem câte o excursie zilnică în Constanța. De exemplu, într-o zi am fost să vizităm delfinariul și planetariul. Iar apoi în altă zi am fost să vizităm și acvariul din Constanța, care este situat chiar pe faleză, lângă vechea clădire a cazinoului din Constanța, care este un landmark, ca să spun așa, care este un obiectiv turistic, ce apare pe multe cărți poștale în multe fotografii sau clipuri publicitare când este promovată Constanța.
Așadar, am petrecut trei zile foarte frumoase pe malul Mării Negre și trebuie să spun că am fost plăcut impresionat de serviciile de acolo, de mâncare, de atmosferă în general. Toată șederea în general, a fost o foarte plăcută surpriză. Mai ales, pentru că toți cei cărora le-am spus dinainte că vom merge la mare erau puțin sceptici, pentru că este cunoscut că în ultima vreme, în ultimii ani, faima litoralului românesc nu a reușit să se ridice la nivelul la care era cu mulți ani în urmă. Și mulți dintre români, după cum v-am spus și într-un episod anterior despre litoralul românesc, mulți dintre români preferă să-și petreacă vacanțele în Bulgaria sau în Turcia, sau chiar în Grecia, în loc de a vizita litoralul românesc.
Însă din nou, pentru mine, a fost o surpriză foarte plăcută. Copiilor le-a plăcut foarte mult. Costurile au fost mai mult decât acceptabile. Am fost plăcut surprins și în legătură cu acest aspect. Transportul a funcționat foarte bine. Nu am avut experiențe neplăcute cu taxiurile. Evident, noi utilizam Uber pentru că acum și în România, în anumite orașe se poate utiliza Uber, însă singurul aspect unde poate ar fi – sau nu ”poate” – cu siguranță ar fi de îmbunătățit este experiența călătoriei cu trenul în România.
V-am spus că din aeroport am luat trenul până în București, în Gara de Nord și pe urmă din Gara de Nord până în gara Constanța. Trenul din aeroport până în Gara de Nord este foarte modern, cu aer condiționat, nu am avut nici o problemă. Însă experiența cu trenul din București până la Constanța a fost una destul de – cum să o denumesc eu – poate chiar neplăcută, aș spune, pentru copiii mei, pentru că a fost foarte cald. Afară erau vreo treizeci și ceva de grade și aerul condiționat nu funcționa în vagoane. Lumea deschidea geamurile, bătea puțin curentul, însă tot nu se răcorea, era foarte cald, cred că am transpirat în acele două ore mai mult decât în toată săptămâna următoare, ca să fiu puțin ironic. Însă am rezista,t am rezistat acele două ore, două ore și ceva cu trenul până în Constanța și de acolo totul a fost perfect. Acest aspect, transportul cu trenul în România, este un subiect care este discutat de românii de rând de 20-30 de ani. Este unul dintre aspectele pe care guvernul sau, știu eu, societățile responsabile de transportul pe cale ferată nu au reușit să îl îmbunătățească. Sunt aceleași trenuri vechi, fără condiții minime, ca să spun așa, pentru confort. Unele dintre vagoane sunt mai noi, însă totuși și ele sunt de 10 – 20 de ani, multe dintre ele achiziționate din alte țări ca vagoane uzate. Este păcat, pentru că ne-ar fi plăcut să mai călătorim cu trenul în România, din București până în Munții Apuseni. Rezervasem inițial bilete pentru un tren de noapte. Însă, după experiența cu trenul din București până în Constanța, am anulat acele bilete și am preferat să zburăm la întoarcere de la mare din București până la Cluj cu avionul. Este păcat, pentru că copiilor le-ar fi plăcut foarte mult să vadă România din tren, o călătorie de 12-15 ore în tren din București până în Apuseni.
Însă, despre următoarea etapă a vacanței noastre din munți, am să vă povestesc în episodul următor. Până atunci, vă doresc toate cele bune. Și ne auzim data viitoare.
Pa! Pa!
Referitor la comentariul dumneavoastră despre starea căilor ferate românești, am multă simpatie față de România. Am citit online că un singur vagon nou costă peste un milion de euro. Sumele de bani care trebuie investite pentru modernizarea căilor, gărilor și materialului rulant sunt colosale și mă întreb dacă va exista vreodată un număr suficient de pasageri pentru a face din aceasta o investiție utilă.
Un episod excelent din nou. Podcastul Dumneavoastră este foarte util pentru mine. Am o întrebare sau o sugestie. Puteți face mai ușor tipărirea transcrierele? De exemplu ați putea posibilă descărcarea unui pdf.
Mulțumesc pentru acest podcast.
Jody Drafta
Salut, Jody, și mulțumesc pentru comentariul tău.
E o propunere interesantă din partea ta, am să mă gândesc la ea și dacă reușesc să îmi fac timp voi încerca să public versiunile PDF ale transcrierilor.
Succes în aventura ta cu limba română!
Florin.